elektroser deha ofis ürünleri

Büro Yönetimi ve Sekreterlik BELİRTME

İşletmede belirlenen gaye ve hedefleri yapmak için vekil vasıtasıyla tasarlanmış, düzenlenmiş menbaların (insan, bilgi, parasal ve parasal v.b) mütenasip olarak yönetilmesinde vekile (yöneticiye) yardımcı olan zattır.


Misyonlar

Büronun en verimli biçimde çalışmasını elde etmek üzere, - Büro yönetimi aşamalarını sürdürür,- gelen giden dökuman ile dosyalama işlemlerini sürdürür,- Telefon müzakerelerinin yapılması, gelen yazı ve görüntülerin müdüre iletilmesi, buluşmaların düzenlenmesi, ziyaretçilerin karşılanması görevlerini yapar,- Yönetici için gereken dokümanları ayarlar,- Toplantı organizasyonu yapar,- Yolculuk organizasyonu yapar,- Büroya ait teçhizatların tamiri, onarımını sağlar ve en etken şekilde kullanılmasını temin eder.

Faydalanılan ALET Ve MALZEMELER

- Bilgisayar, fax, telefon, fotokopi, hesap aleti, daktilo.- Örgüt amacını ve hedeflerini kapsayan kanun, tüzük, yönetmelik ve emirler.- çeşitli demirbaşlar (masa, sandalye, dolap vb)- Kırtasiye malzemeleri (kağıt, kalem, büro malzemeleri)

MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER
kırtasiye
ofis malzemeleri
ofis malzemesi
büro malzemeleri
büro malzemesi
temizlik malzemeleri
temizlik malzemesi
kırtasiye malzemeleri
kırtasiye malzemesi
ofis marketi
ofis market
ofis kırtasiye
online kırtasiye

fotokopi kağıdı

a4 fotokopi kağıdı

a4 kağıt

koli bantları

çay satışı

dosya

kağıt

post it

kalem

bant

hesap makinası

etiket

klasör

makas

zarf

kaşe

ayraç

tükenmez kalem

dolma kalem

dispenser

tuvalet kağıdı

toz şeker

küp şeker

çöp kovası

çöp torbası

kağıt havlu

kartuş

toner

drum

şerit

tahta kalemi

yazı tahtası

ecza dolabı

evrak rafı

Büro yönetimi ve sekreterlik meslek elemanı olmak isteyenlerin;- Sözel beceriyi güçlü (düzgün ve hareketli 1 dille konuşabilen), - Görsel ve işitsel belleği kuvvetli, - Kendine güvenen, güvenilir,- insan oğlunu tanıyan ve etkileyebilen, sır saklayabilen,- Sorumluluk sahibi,- Güleryüzlü ve temsil yeteneğine sahip kimseler olmaları gerekir.

İŞ ORTAMI VE KOŞULLARI

Büro yönetimi ve sekreteri iş elemanı büroda görev yapar. Çalışma vakitleri genellikle düzenlidir. Lakin çalıştığı işyerine bağlı olaraktan akşamları geç saatlere ya da hafta sonları iş yapabilirler. iş çevresi malumat, belge ve insan ilişkileriyle alakalıdır. Çalışırken yöneticilerle, ziyaretçiler ve öbür çalışanlarla iletişimde vardırlar.

ÇALIŞMA SAHALARI VE iş BULMA OLANAKLARI

- Büro yönetimi ve sekreterlik bölümü diplomalı olanların maslahat sahayı olabildiğince geniş olup, kamu-husisi sektöre ilişik sayısız kurum ve kuruluşda, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde çalışabilmektedirler. İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının giderek daha aşırı hissedilmesi, bu sahada eğitilmiş insan kuvvetine duyulan gereksinimi artırmaktadır.

MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ Mevkiler

Mesleğin eğitimi türlü üniversitelere bağlı iş yüksekokullarının “Büro Yönetimi ve Sekreterlik” bölümünde verilmektedir.

MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI

- Ticaret Meslek Lisesi, Anadolu Ticaret Meslek Lisesi Sekreterlik kesimi ile Büro Yönetimi ve Sekreterlik Bölümü, Anadolu Kız İş Lisesi Büro Yönetimi ve Sekreterlik kesimi ile Esenlik İş Liselerinin Tıbbi Sekreterlik bölümlerinden mezun olanlar "Büro Yönetimi ve Sekreterlik" önlisans programına sınavsız olarak girebilirler.- Meslek Liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri dışındaki bölümlerden yada liselerden mezun olanlar/olacaklar ise ÖSYM Başkanlığınca ifa edilen öğrenci Seçme Sınavına (ÖSS) girmeleri, kafi "Sözel (SÖZ)"puanı almaları koşulu ile ve sınavsız yerleştirme bitiminde kontenjan kalırsa ek yerleştirme ile açıkta kalan olan programlara talebinde bulundukları takdirde ÖSS puanlarına bakarak yerleştirilmektedirler.

ÖĞRETİMİN SÜRESİ VE İÇİNDEKİLER

Öğrenim süresi 2 yıldır. Öğrenciler eğitim ve öğrenim süresince alt taraftaki dersleri alırlar. a) Genel Kültür Dersleri: Türk Dili, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Yabancı Dil. b) Meslek Dersleri: Matematik, Bilgisayar, Genel İşletme, Sekreterlik Bilgisi, Klavye Teorileri, Hukukun Belli başlı Kavramları, Protokol Bilgisi, İktisat, Genel haberleşme, Örgütsel Tutum, Dosyalama ve Arşivleme Teorileri, Mesleki Yazışmalar, Büro Yönetimi, Kamu-özel Kesim Bünyesi ve İlişkiler, Sunum Teorileri ve iş Psikolojisi gibi dersler okutulmaktadır.

MESLEKTE İLERLEME

Büro yönetimi ve sekreterlik kesimi mezunları AÖF İşletme Fakültesi, Kamu Yönetimi kısımı yatay (sınavsız) geçiş yapabilirler. Büro Yönetimi Öğretmenliği, Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İşletme Malumat Yönetimi, Esenlik Kurumları İşletmeciliği ve Yönetim Bilişim Sistemleri lisans programlarına dikey (sınavlı) geçiş yapabilirler. çalıştıkları firmada yönetimin üst kademelerine çıkabilirler.

BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU

Öğretim süresince koşulları yaraşır olan öğrenciler Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kuruluşu Genel Müdürlüğünün sağladığı öğrenim ve harç kredisinden yararlanabilirler. özel sektör kuruluşlarının vermiş var olduğu burslardan yararlanabilirler. Staj dönemimde çalıştıkları işyerinden belirli 1 ücret alabilirler. Eğitim sonrası kamuya ilişkin kurum ve kuruluşlarda görev alan büro yönetimi ve sekreteri meslek elemanı; 657 az Devlet Memurları Kanunu'nun Genel İdari Hizmetleri sınıfında öngörülen aşama ve kademedeki katsayı ve tazminatlara nazaran ücret alırlar. özel sektörde işe girişen meslek elemanı işyerinin kapasitesine nazaran genelde asgari ücretle işe koyularak, deneyimi arttıkça yabancı dil bilgisi, teknolojiyi faydalanma bilgi ve becerisi gibi spesiyaliteleri de hesaba katılarak, ücret yükselebilmektedir. Yönetici konumunda ise bu ücretler daha fazla da artabilmektedir.

DAHA ÇOK AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK MEVKİLER

- alakadar Eğitim Kurumları,- Türkiye mesele Kuruluşu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,- İçerisinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye iş Kuruluşu İl ve Şube Müdürlükleri.

Leave a Reply