Makas Fiyatları

BELLEME (ÖĞRENME) AŞAMASI 2

Eğitici çocuklara numune olaraktan ;başparmağını makasın bir gözüne başka parmağını da diğer gözüne sokarak ağzı aç,ağzı kapa hareketlerini yerine getirir. Sonra veletlere makasları vererek aynı manevraları yerine getirmelerini sağlar.


Öğretmen ya 1 kartpostalı veya halka tarzını çocuğun gözleri önüne getirerek makasın ağzıyla kağıttan nasıl parçalar sağlayacağını sergiler. Bu arada çok fazla benzetmede yapılabilir makas acıkmış hadi karnını doyuralım ağzı aç,hamm,ağzı kapa…bu aşamada veletin makas tuttuğu kolun dirseğinin havaya kalkmamasına özen gösterilmelidir.

KAVRAMA AŞAMASI dört

Bu evredeki kastımız şeritlerden küçük parçalar kesebilmektir. Bundan dolayı 1 elle makası açın, öteki el ile de kesilmeye yakın ortamda kağıttan ayrılmış şeridi tutun, makasın ağzını açın ve maktu. Çocukların bunları yapmasına fırsat tanıyın.

BELLEME (ÖĞRENME) SÜRECİ 5

AMAÇ:Kalın çizgiler kesme: Öğretmen maksata uygun iş sayfasını ayarlar. iş sayfasındaki çizgiler makasın kesme yerinden yüksek olmamalı ve çocuk 1 kezde kesebilmelidir. Öğretmen çocuğa numune olaraktan yönergeler verir;makasın ağzını aç,kesmeye başla,keserken kalın çizgide dur…Bu çalışmada ehemmiyetli olan eksiksiz çizgilerin yukarısından kesiyor olabilmek değil çocuğun kalın bitiş çizgisinde durabilmesidir.

KAVRAMA SÜRECİ 6

GAYE: Yassı 1 hat yukarısından yüksek şeritler kesme: bu iş için öğretmen 6cm genişliğinde 20 veya 30cm uzunluğunda kağıtlar hazırlayabilir. Hazırlanan kağıtların kusursuz orta tarafına kalınca 1 çizgi çizer ve uygun yönergelerle çalışmasını devam ettirir. makasın ağzını aç ve eksiksiz kapatmadan çizgi üstünde sonuna ulaşana kadar kes.

BELLEME (ÖĞRENME) AŞAMASI 7

GAYE: Dikdörtgen kesme: bu çalışma için kalınca bir kağıdın orta kısmına 1 dikdörtgen çizilir. Öğretmen, çocuklara kesmeye nerden başlanacağını gösterir. Köşeleri kesme aşamasına fazla önem verilmez (bu aşama sonra öğretilecektir). Kesme aşaması kıyıya gelindiğinde ordan dönülmeyerek kağıdın sonlarına dek gerçekleştirilir (yapılır).

BELLEME (ÖĞRENME) SÜRECİ sekiz

MAKSAT: Eğik çizgi üstünden kesme: Bu çalışma için üzerinde eğik çizgilerin olduğu herhangi 1 kartpostal veya üzerinde eğik çizgilerin var olduğu bir iş sayfası kullanılabilir veya aşağıdaki resimden 1 çıktı alın. veletlere bu çalışmayla yap-boz yapabilecekleri de ifade edilebilir. Bu basamakta makas değil, kesilecek çizgi yassı olarak makasın ilerisinde kalır. evvel dış çizgiler,daha sonra eğik çizgiler kesilir.

BELLEME (ÖĞRENME) SÜRECİ 9

MAKSAT: Dış çizgiden içeriye hakiki kesebilme: bu çalışma için öğretmen önceden 1 örnek hazırlayarak çocukların zihninde birşeyler oluşmasını sağlar. Bu çalışmada çocuklarla beraber hareket edilir. önce dikdörtgen biçilir sonra kalın çizgiden ince çizgilere kadar biçilir. Çocuklar kesme işlemine başlayınca öğretmen ke ke ke en bitiminde da kes laflayabilir ki çocuklar çizginin sonunda zamanında dursun.

KAVRAMA SÜRECİ on

GAYE:Köşe kesme: Bunun için evlatlara kare,dik dörtgen vebenzeri. köşeli şekiller eskiden çizilip verilebilir. Çocuklar evvel kareleri hat yüzünden değil kabaca dışından kesebilirler. Köşelerde kağıt makasın önüne düz olarak ulaşana kadar çevrilir ve 1 sonraki kıyıya kadar kesilir (Çocuklar çoğunlukla kağıt vaziyetine makası çevirirler)

KAVRAMA SÜRECİ 9

MAKSAT: Keskin olmayan köşeyi kesme: Öğretmen bu süreçte kartpostal vebenzeri. bir iş yapma olanağı yakalayabilir böylelikle süreç bitiminde ortaya bir eser çıkmış olur. Eğik çizgi çocuklarla köşeye kadar kesilebilir,arkasından kağıt yassı hat makasın önüne gelene kadar çevrilir ve kesmeye devam edilir. Bu arada kesmeye ne gibi taraftan başlanıldığı mühim değil. Önemli olan çizgilerin düz biçimde makasın ilerisinde olmasıdır.

Leave a Reply