elektroser ofis ürünleri eskişehir

Büro Yönetimi ve Sekreterlik TANIMLAMA

İşletmede kararlaştırılan amaç ve hedefleri elde etmek için müdür vasıtasıyla tasarlanmış, koordine edilmiş kaynakların (beşer, bilgi, parasal ve parasal v.b) uygun olarak yönetilmesinde idareciye muavin olan bireydir.


Misyonlar

Ofisin en üretken biçimde çalışmasını karşılamak üzere, - Büro yönetimi aşamalarını yürütür,- gelen giden belge ile dosyalama aşamalarını yürütür,- Telefon müzakerelerinin uygulanması, ulaşan makale ve resimlerin idareciye ulaştırılması, buluşmaların belirlenmesi, konukların karşılanması faliyetlerini yapar,- Yönetici için lüzumlu evrakları belirler,- Toplantı organizasyonu yapar,- Gezi organizasyonu yapar,- Büroya ait donanımların onarımı, bakımını yaptırır ve en üretken şekilde kullanılmasını sağlar.

Yararlanılan ALET VE MALZEMELER

- Bilgisayar, fax, telefon, fotokopi, hesap cihazı, daktilo.- Örgüt amacını ve hedeflerini kapsayan kanun, tüzük, yönetmelik ve emirler.- türlü demirbaşlar (masa, sandalye, kabin vb)- Kırtasiye malzemeleri (kağıt, kalem, büro malzemeleri)

MESLEĞİN İKTİZA ETTİRDİĞİ SIFATLAR
kırtasiye
ofis malzemeleri
ofis malzemesi
büro malzemeleri
büro malzemesi
temizlik malzemeleri
temizlik malzemesi
kırtasiye malzemeleri
kırtasiye malzemesi
ofis marketi
ofis market
ofis kırtasiye
online kırtasiye

fotokopi kağıdı

a4 fotokopi kağıdı

a4 kağıt

koli bantları

çay satışı

dosya

kağıt

post it

kalem

bant

hesap makinası

etiket

klasör

makas

zarf

kaşe

ayraç

tükenmez kalem

dolma kalem

dispenser

tuvalet kağıdı

toz şeker

küp şeker

çöp kovası

çöp torbası

kağıt havlu

kartuş

toner

drum

şerit

tahta kalemi

yazı tahtası

ecza dolabı

evrak rafı

Büro yönetimi ve sekreterlik meslek elemanı olmak isteyenlerin;- Sözel yeteneği güçlü (düzgün ve akıcı bir dille konuşabilen), - Görsel ve işitsel belleği kuvvetli, - Kendisine güvenen, güvenli,- insanları tanıyan ve etkileyebilen, gizem saklayabilen,- Sorumluluk sahibi,- Güleryüzlü ve temsil yeteneğine sahip kimseler olmaları icap eder.

ÇALIŞMA ÇEVRESİ VE KOŞULLARI

Büro yönetimi ve sekreteri iş elemanı büroda görev yapar. Çalışma zamanları ekseriyetle düzenlidir. Ancak çalıştığı işyerine ilişkin olarak akşamları geç saatlere yada hafta sonları iş yapabilirler. çalışma ortamı bilgi, belge ve beşer ilişkileriyle alakadardır. Çalışırken yöneticilerle, ziyaretçiler ve öbür çalışanlarla irtibatta vardırlar.

İŞ SAHALARI VE iş BULMA OLANAKLARI

- Büro yönetimi ve sekreterlik tarafı mezunu olanların iş alanı oldukça geniş olup, kamu-has sektöre ilişik bir yığın kurum ve kuruluşda, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde çalışabilmektedirler. İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının daima daha çok fazla hissedilmesi, bu yerde eğitilmiş beşer kuvvetine duyulan gereksinimi artırmaktadır.

MESLEK Öğretiminin VERİLDİĞİ Mevkiler

Mesleğin eğitimi çeşitli üniversitelere ilişkin meslek yüksekokullarının “Büro Yönetimi ve Sekreterlik” bölümünde verilmektedir.

MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI

- Ticaret İş Lisesi, Anadolu Ticaret İş Lisesi Sekreterlik tarafı ile Büro Yönetimi ve Sekreterlik Alanı, Anadolu Kız Meslek Lisesi Büro Yönetimi ve Sekreterlik tarafı ile Sağlık İş Liselerinin Tıbbi Sekreterlik bölümlerinden mezun olanlar "Büro Yönetimi ve Sekreterlik" önlisans programına sınavsız olarak girebilirler.- İş Liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri ötesindeki bölümlerden yahut liselerden mezun olanlar/olacaklar ise ÖSYM Başkanlığınca yapılan öğrenci Seçme Sınavına (ÖSS) girmeleri, kafi "Sözel (SÖZ)"puanı almaları koşulu ile ve sınavsız yerleştirme sonunda kontenjan kalırsa ek yerleştirme ile açıkta kalan olan programlara talebinde bulundukları takdirde ÖSS puanlarına bakarak yerleştirilmektedirler.

ÖĞRETİMİN VAKTİ VE İÇİNDEKİLER

Öğretim müddeti 2 yıldır. Öğrenciler eğitim ve eğitim süresince aşağıdaki dersleri alırlar. a) Umimi Kültür Dersleri: Türk Dili, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Dış Dil. b) İş Dersleri: Matematik, Pc, Genel İşletme, Sekreterlik Bilgisi, Klavye Teknikleri, Hukukun Belli başlı Kavramları, Protokol Bilgisi, Ekonomi, Umimi İletişim, Örgütsel Tutum, Dosyalama ve Arşivleme Yöntemler, Ticari Yazışmalar, Büro Yönetimi, Kamu-Özel Kesim Bünyesi ve İlişkiler, Sunum Usülleri ve çalışma Psikolojisi gibi dersler okutulmaktadır.

MESLEKTE İLERLEME

Büro yönetimi ve sekreterlik bölümü mezunları AÖF İşletme Fakültesi, Kamu Yönetimi kesiti yatay (sınavsız) geçiş yapabilirler. Büro Yönetimi Öğretmenliği, Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İşletme Bilgi Yönetimi, Esenlik Kurumları İşletmeciliği ve Yönetim Bilişim Sistemleri lisans programlarına dikey (sınavlı) geçiş yapabilirler. çalıştıkları işyerinde yönetimin ileri kademelerine çıkabilirler.

BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU

Eğitim süresince koşulları uygun olan öğrenciler Büyük Öğrenim Kredi ve Yurtlar Şirketi Umimi Müdürlüğünün verdiği öğrenim ve harç kredisinden yararlanabilirler. Özel sektör kuruluşlarının vermiş var olduğu burslardan yararlanabilirler. Staj dönemimde çalıştıkları işyerinden belli bir ücret alabilirler. Eğitim sonrası kamuya ilişkin kurum ve kuruluşlarda görev alan büro yönetimi ve sekreteri iş elemanı; 657 az bulunan Devlet Memurları Kanunu'nun Genel İdari Hizmetleri sınıfında öngörülen aşama ve kademedeki katsayı ve tazminatlara bakarak ücret alırlar. husisi sektörde işe koyulan meslek elemanı işyerinin kapasitesine göre umimiyetle asgari ücretle işe yola çıkarak, deneyimi arttıkça yabancı dil bilgisi, teknolojiyi yararlanma malumat ve becerisi gibi spesiyaliteleri de göz önünde bulundurularak, ücret yükselebilmektedir. Müdür konumunda ise bu ücretler daha çok da artabilmektedir.

DAHA ÇOK AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK MEVKİLER

- İlgili Eğitim Kurumları,- Türkiye maslahat Kurumu Umimi Müdürlüğü Ankara İş Danışma Merkezi,- İçerisinde İş Danışma Merkezi var olan Türkiye İş Kuruluşu İl ve Şube Müdürlükleri.

Leave a Reply