elektroser ofis ürünleri

Büro Yönetimi ve Sekreterlik BELİRTME

İşletmede karara varılan gaye ve amaçları kazanmak için yönetici vasıtasıyla organize edilmiş, düzenlenmiş menbaların (beşer, malumat, parasal ve maddi v.b) uygun olarak yönetilmesinde idareciye muavin olan şahıstır.


Misyonlar

Ofisin en verimli biçimde çalışmasını temin etmek üzere, - Büro yönetimi aşamalarını sürdürür,- gelen giden evrak ile dosyalama süreçlerini sürdürür,- Telefon görüşmelerinin ifa edilmesi, gelen makale ve görüntülerin yöneticiye iletilmesi, randevuların yapılması, misafirlerin karşılanması faliyetlerini yapar,- Müdür için lüzumlu evrakları belirler,- Toplantı organizasyonu yapar,- Yolculuk organizasyonu yapar,- Büroya ait gereçlerin tamiri, tamirini gerçekleştirir ve en üretken tarzda kullanılmasını karşılar.

Yararlanılan ALET VE Malzemeler

- Pc, fax, telefon, fotokopi, hesap aleti, daktilo.- Örgüt amacını ve hedeflerini kapsayan kanun, tüzük, yönetmelik ve emirler.- Çeşitli demirbaşlar (masa, sandalye, dolap vb)- Kırtasiye malzemeleri (kağıt, kalem, büro malzemeleri)

MESLEĞİN LAZIM OLDURDUĞU NİTELİKLER
kırtasiye
ofis malzemeleri
ofis malzemesi
büro malzemeleri
büro malzemesi
temizlik malzemeleri
temizlik malzemesi
kırtasiye malzemeleri
kırtasiye malzemesi
ofis marketi
ofis market
ofis kırtasiye
online kırtasiye

fotokopi kağıdı

a4 fotokopi kağıdı

a4 kağıt

koli bantları

çay satışı

dosya

kağıt

post it

kalem

bant

hesap makinası

etiket

klasör

makas

zarf

kaşe

ayraç

tükenmez kalem

dolma kalem

dispenser

tuvalet kağıdı

toz şeker

küp şeker

çöp kovası

çöp torbası

kağıt havlu

kartuş

toner

drum

şerit

tahta kalemi

yazı tahtası

ecza dolabı

evrak rafı

Büro yönetimi ve sekreterlik meslek elemanı olmak isteyenlerin;- Sözel kabiliyeti güçlü (olağan ve hareketli 1 dille konuşabilen), - Görsel ve işitsel belleği kuvvetli, - Kendine güvenen, güvenilir,- İnsanları tanıyan ve etkileyebilen, sır saklayabilen,- Sorumluluk sahibi,- Güleryüzlü ve temsil yeteneğine sahip kimseler olmaları gerekir.

İŞ ÇEVRESİ VE KOŞULLARI

Büro yönetimi ve sekreteri iş elemanı büroda görev yapar. çalışma zamanları genellikle düzenlidir. Ama çalıştığı işyerine ilişkin olaraktan akşamları geç saatlere veya hafta sonları iş yapabilirler. Çalışma çevresi malumat, belge ve insan ilişkileriyle alakadardır. Çalışırken yöneticilerle, ziyaretçiler ve öteki çalışanlarla temasta vardırlar.

ÇALIŞMA ALANLARI VE mesele BULMA OLANAKLARI

- Büro yönetimi ve sekreterlik kesimi dereceli olanların mesele sahayı oldukça geniş olup, kamu-has sektöre ilişik hayli kurum ve kuruluşda, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde çalışabilmektedirler. İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının gitgide daha aşırı hissedilmesi, bu sahada eğitilmiş insan enerjisine duyulan gereksinimi artırmaktadır.

MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ Mahaller

Mesleğin eğitimi çeşitli üniversitelere ilişkin meslek yüksekokullarının “Büro Yönetimi ve Sekreterlik” bölümünde verilmektedir.

Meslek EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI

- Ticaret Meslek Lisesi, Anadolu Ticaret İş Lisesi Sekreterlik bölümü ile Büro Yönetimi ve Sekreterlik Bölümü, Anadolu Kadın İş Lisesi Büro Yönetimi ve Sekreterlik kesimi ile Sıhhat İş Liselerinin Tıbbi Sekreterlik bölümlerinden mezun olanlar "Büro Yönetimi ve Sekreterlik" önlisans programına sınavsız olaraktan girebilirler.- İş Liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri haricindeki bölümlerden yada liselerden mezun olanlar/olacaklar ise ÖSYM Başkanlığınca meydana getirilen talebe Seçme İmtihanına (ÖSS) girmeleri, yeterli "Sözel (SÖZ)"puanı almaları koşulu ile ve sınavsız yerleştirme sonunda kontenjan kalırsa ek yerleştirme ile açık olan programlara talebinde bulundukları takdirde ÖSS puanlarına göre yerleştirilmektedirler.

EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇİNDEKİLER

Öğrenim vakti 2 yıldır. Öğrenciler öğretim ve öğrenim süresince alttaki dersleri alırlar. a) Genel Kültür Dersleri: Türk Dili, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Yabancı Dil. b) İş Dersleri: Matematik, Pc, Umimi İşletme, Sekreterlik Bilgisi, Klavye Yöntemler, Hukukun Temel Kavramları, Protokol Bilgisi, İktisat, Umimi irtibat, Örgütsel Tutum, Dosyalama ve Arşivleme Teorileri, Mesleki Yazışmalar, Büro Yönetimi, Kamu-Özel Kesim Bünyesi ve İlişkiler, Sunum Yöntemler ve çalışma Psikolojisi gibi dersler okutulmaktadır.

MESLEKTE İLERLEME

Büro yönetimi ve sekreterlik kesimi mezunları AÖF İşletme Fakültesi, Kamu Yönetimi bölümüne yatay (sınavsız) geçiş yapabilirler. Büro Yönetimi Öğretmenliği, Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İşletme Bilgi Yönetimi, Sıhhat Kurumları İşletmeciliği ve Yönetim Bilişim Sistemleri lisans programlarına dikey (sınavlı) geçiş yapabilirler. Çalıştıkları dükkanda yönetimin üst kademelerine çıkabilirler.

BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU

Öğretim süresince koşulları yakışır olan öğrenciler Büyük Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Umimi Müdürlüğünün sağladığı öğrenim ve harç kredisinden yararlanabilirler. Özel sektör kuruluşlarının vermiş var olduğu burslardan yararlanabilirler. Staj dönemimde işledikleri (çalıştıkları) işyerinden belirlenmiş bir ücret alabilirler. Öğretim sonrası kamuya ilişkin kurum ve kuruluşlarda görev alan büro yönetimi ve sekreteri meslek elemanı; 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun Genel İdari Hizmetleri sınıfında öngörülen aşama ve kademedeki katsayı ve tazminatlara bakarak ücret alırlar. Özel sektörde işe koyulan iş elemanı işyerinin kapasitesine bakarak umimiyetle asgari ücretle işe yola çıkarak, deneyimi arttıkça farklı dil bilgisi, teknolojiyi kullanma bilgi ve becerisi gibi spesiyaliteleri de göz önüne alınarak, ücret yükselebilmektedir. Yönetici konumunda ise bu ücretler daha çok da artabilmektedir.

DAHA AYRINTILI MALUMAT İÇİN BAŞVURULABİLECEK MEKANLAR

- alakalı Öğrenim Kurumları,- Türkiye maslahat Kuruluşu Umimi Müdürlüğü Ankara İş Danışma Merkezi,- İçerisinde İş Danışma Merkezi var olan Türkiye mesele Kuruluşu İl ve Şube Müdürlükleri.

Leave a Reply