Makas Nedir ?

BELLEME (ÖĞRENME) SÜRECİ 2

Hoca veletlere örnek olarak ;başparmağını makasın bir gözüne diğer parmağını da öteki gözüne sokarak ağzı aç,ağzı kapa hareketlerini yapar. Sonra çocuklara makasları yayarak benzer hareketleri yerine getirmelerini sağlar.


Öğretmen ya 1 kartpostalı ya da çember yöntemini veletin gözleri önüne getirerek makasın ağzıyla kağıttan nasıl parçalar edineceğini sergiler. Bu mesafede birçok benzetmede elde edilebilir makas acıkmış hadi karnını doyuralım ağzı aç,hamm,ağzı kapa…bu işlemde çocuğun makas tuttuğu kolun dirseğinin havaya kalkmamasına önem verilmelidir.

BELLEME (ÖĞRENME) SÜRECİ dört

Bu evredeki amacımız şeritlerden ufak kısımlar kesebilmektir. Bu nedenle bir el ile makası açın, öteki el ile de kesilmeye yaklaşan mahâlde kağıttan ayrılmış şeridi tutun, makasın ağzını açın ve mutlak. Çocukların bunları yapmasına fırsat tanıyın.

ÖĞRENME AŞAMASI beş

GAYE:Kalın çizgiler kesme: Öğretmen gayeye mütenasip iş sayfasını hazır eder. iş sayfasındaki çizgiler makasın kesme yerinden yüksek olmamalı ve çocuk bir kezde kesebilmelidir. Öğretmen çocuğa model olaraktan yönergeler verir;makasın ağzını aç,kesmeye başla,keserken kalın çizgide dur…Bu çalışmada önemli olan tam çizgilerin üstünden kesiyor olabilmek değil çocuğun kalın bitiş çizgisinde durabilmesidir.

ÖĞRENME AŞAMASI 6

GAYE: Yassı 1 çizgi yukarısından büyük şeritler kesme: bu iş için öğretmen 6cm genişliğinde yirmi veya 30cm uzunluğunda kağıtlar hazırlayabilir. Belirlenen kağıtların tam ortasına kalınca bir hat çizer ve uygun yönergelerle çalışmasını devam ettirir. makasın ağzını aç ve kusursuz kapatmadan hat üzerinde sonlarına varana dek kes.

ÖĞRENME SÜRECİ 7

MAKSAT: Dik dörtgen kesme: bu iş için kalınca 1 kağıdın orta tarafına bir dikdörtgen çizilir. Öğretmen, çocuklara kesmeye nerden başlanacağını gösterir. Köşeleri kesme aşamasına fazla ehemmiyet verilmez (bu aşama daha sonra öğretilecektir). Kesme süreci kıyıya gelindiğinde ordan dönülmeyerek kağıdın sonuna kadar meydana getirilir.

ÖĞRENME AŞAMASI sekiz

MAKSAT: Eğik çizgi üstünden kesme: Bu çalışma için üstünde eğik çizgilerin olduğu herhangi bir kartpostal yahut üstünde eğik çizgilerin var olduğu 1 çalışma sayfası faydalanılabilir ya da alttaki resimden 1 çıktı alın. veletlere bu çalışmayla yap-boz yapabilecekleri de ifade edilebilir. Bu aşamada makas değil, kesilecek hat yatay olarak makasın önünde tutulur. Önce dış çizgiler,sonra eğik çizgiler biçilir.

KAVRAMA SÜRECİ 9

GAYE: Dış çizgiden içeriye gerçek kesebilme: bu iş için öğretmen eskiden 1 örnek hazırlayarak çocukların zihninde birşeyler oluşmasını temin eder. Bu çalışmada çocuklarla birlikte hareket edilir. evvel dik dörtgen kesilir sonra kalın çizgiden ince çizgilere kadar kesilir. Çocuklar kesme sürecine başlayınca öğretmen ke ke ke en sonunda da kes diyebilir ki çocuklar çizginin sonunda zamanında dursun.

BELLEME (ÖĞRENME) AŞAMASI 10

AMAÇ:Köşe kesme: Bundan dolayı veletlere kare,dikdörtgen vebenzeri. köşeli şekiller vaktiyle çizilip verilebilir. Çocuklar önce kareleri hat yüzeyinden değil kabaca dışından kesebilirler. Köşelerde kağıt makasın önüne yassı olaraktan ulaşana kadar çevrilir ve bir sonraki kıyıya kadar biçilir (Çocuklar çoğunlukla kağıt yerine makası çevirirler)

ÖĞRENME SÜRECİ 9

MAKSAT: Keskin olmayan köşeyi kesme: Öğretmen bu süreçte kartpostal vebenzeri. bir çalışma yapma olanağı yakalayabilir böylece süreç bitiminde ortaya bir malzeme çıkmış olur. Eğik hat çocuklarla kıyıya dek kesilebilir,ardından kağıt yassı çizgi makasın önüne varana kadar çevrilir ve kesmeye devam edilir. Bu arada kesmeye ne gibi taraftan başlanıldığı önemli değildir. Önemli olan çizgilerin yatay şekilde makasın önünde olmasıdır.

Leave a Reply