ofis ürünleri

Büro Yönetimi ve Sekreterlik BELİRTME

İşletmede saptanan amaç ve amaçları elde etmek için yönetici tarafından stilize edilmiş, koordine edilmiş menbaların (insan, bilgi, parasal ve maddi v.b) yakışır olaraktan idare edilmesinde vekile (yöneticiye) muavin olan insandır.


Misyonlar

Ofisin en rasyonel biçimde çalışmasını temin etmek üzere, - Büro yönetimi işlemlerini yürütür,- gelen giden belge ile dosyalama işlemlerini sürdürür,- Telefon görüşmelerinin ifa edilmesi, ulaşan yazı ve fotoğrafların idareciye aktarılması, buluşmaların yapılması, konukların karşılanması işlerini yapar,- Vekil için gerekli belgeleri belirler,- Toplantı organizasyonu yapar,- Yolculuk organizasyonu yapar,- Büroya ilişkin araç gereçlerin onarımı, bakımını yaptırır ve en etken şekilde yararlanılmasını temin eder.

Menfaatlenilen ALET Ve Malzemeler

- Pc, fax, telefon, fotokopi, hesap makinası, daktilo.- Örgüt amacını ve hedeflerini içine alan kanun, tüzük, yönetmelik ve emirler.- çeşitli demirbaşlar (masa, sandalye, vitrinli dolap vebenzeri)- Kırtasiye malzemeleri (kağıt, kalem, büro malzemeleri)

MESLEĞİN LAZIM OLDURDUĞU SIFATLAR
kırtasiye
ofis malzemeleri
ofis malzemesi
büro malzemeleri
büro malzemesi
temizlik malzemeleri
temizlik malzemesi
kırtasiye malzemeleri
kırtasiye malzemesi
ofis marketi
ofis market
ofis kırtasiye
online kırtasiye

fotokopi kağıdı

a4 fotokopi kağıdı

a4 kağıt

koli bantları

çay satışı

dosya

kağıt

post it

kalem

bant

hesap makinası

etiket

klasör

makas

zarf

kaşe

ayraç

tükenmez kalem

dolma kalem

dispenser

tuvalet kağıdı

toz şeker

küp şeker

çöp kovası

çöp torbası

kağıt havlu

kartuş

toner

drum

şerit

tahta kalemi

yazı tahtası

ecza dolabı

evrak rafı

Büro yönetimi ve sekreterlik iş elemanı olmak isteyenlerin;- Sözel beceriyi güçlü (düzgün ve akışkan 1 dille konuşabilen), - Görsel ve işitsel belleği kuvvetli, - Kendisine güvenen, güvenilir,- insan oğlunu tanıyan ve etkileyebilen, sır saklayabilen,- Sorumluluk sahibi,- Güleryüzlü ve temsil yeteneğine sahip kimseler olmaları icap eder.

İŞ ÇEVRESİ VE KOŞULLARI

Büro yönetimi ve sekreteri iş elemanı büroda görev yapar. iş saatleri genellikle düzenlidir. Ancak çalıştığı işyerine bağlı olaraktan akşamları geç saatlere yahut hafta sonları çalışma yapabilirler. Çalışma çevresi malumat, belge ve insan ilişkileriyle alakalıdır. Çalışırken yöneticilerle, ziyaretçiler ve diğer çalışanlarla irtibatta vardırlar.

İŞ ALANLARI VE iş BULMA OLANAKLARI

- Büro yönetimi ve sekreterlik kesimi öğrencisi olanların mesele alanı bihayli enli olup, kamu-has sektöre ait pekçok kurum ve kuruluşda, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde çalışabilmektedirler. İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının giderek daha çok aşırı hissedilmesi, bu yerde eğitilmiş beşer eforuna duyulan lüzumluluğu artırmaktadır.

İş Öğretiminin VERİLDİĞİ Yerler

Mesleğin eğitimi çeşitli üniversitelere bağlı iş yüksekokullarının “Büro Yönetimi ve Sekreterlik” bölümünde verilmektedir.

İş EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI

- Ticaret İş Lisesi, Anadolu Ticaret Meslek Lisesi Sekreterlik kesimi ile Büro Yönetimi ve Sekreterlik Alanı, Anadolu Bayan İş Lisesi Büro Yönetimi ve Sekreterlik kesimi ile Sıhhat Meslek Liselerinin Tıbbi Sekreterlik bölümlerinden mezun olanlar "Büro Yönetimi ve Sekreterlik" önlisans programına sınavsız olaraktan girebilirler.- Meslek Liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri ötesindeki bölümlerden yahut liselerden mezun olanlar/olacaklar ise ÖSYM Başkanlığınca meydana getirilen Öğrenci Seçme Sınavına (ÖSS) girmeleri, yeterli "Sözel (SÖZ)"puanı almaları koşulu ile ve sınavsız yerleştirme sonunda kontenjan kalırsa ek yerleştirme ile açıkta kalan olan programlara talebinde bulundukları takdirde ÖSS puanlarına bakarak yerleştirilmektedirler.

EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ

Öğretim zamanı 2 yıldır. Öğrenciler öğretim ve öğrenim süresince alt taraftaki dersleri alırlar. a) Umimi Kültür Dersleri: Türk Dili, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Yabancı Dil. b) İş Dersleri: Matematik, Bilgisayar, Genel İşletme, Sekreterlik Bilgisi, Klavye Yöntemler, Hukukun Ana Kavramları, Protokol Bilgisi, İdare (ekonomi), Genel iletişim, Örgütsel Tavır, Dosyalama ve Arşivleme Yöntemler, Ticari Yazışmalar, Büro Yönetimi, Kamu-Özel Kesim Yapısı ve İlişkiler, Sunum Teknikleri ve iş Psikolojisi gibi dersler okutulmaktadır.

MESLEKTE İLERLEME

Büro yönetimi ve sekreterlik kısmı mezunları AÖF İşletme Fakültesi, Kamu Yönetimi kesiti yatay (sınavsız) geçiş yapabilirler. Büro Yönetimi Öğretmenliği, Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İşletme Malumat Yönetimi, Sağlık Kurumları İşletmeciliği ve Yönetim Bilişim Sistemleri lisans programlarına dikey (sınavlı) geçiş yapabilirler. işledikleri (çalıştıkları) ticarethanede yönetimin ileri kademelerine çıkabilirler.

BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU

Öğrenim süresince koşulları mütenasip olan öğrenciler Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Şirketi Genel Müdürlüğünün verdiği öğrenim ve harç kredisinden yararlanabilirler. Özel sektör kuruluşlarının vermiş bulunduğu burslardan yararlanabilirler. Staj dönemimde işledikleri (çalıştıkları) işyerinden muhakkak bir ücret alabilirler. Eğitim sonrası kamuya ilişkin kurum ve kuruluşlarda görev alan büro yönetimi ve sekreteri iş elemanı; 657 az Devlet Memurları Kanunu'nun Genel İdari Hizmetleri sınıfında öngörülen mertebe ve kademedeki katsayı ve tazminatlara göre ücret alırlar. Özel sektörde işe başlayan iş elemanı işyerinin kapasitesine göre ekseriyetle asgari ücretle işe başlayarak, deneyimi arttıkça yabancı dil bilgisi, teknolojiyi faydalanma malumat ve becerisi gibi spesiyaliteleri de dikkate alınarak, ücret yükselebilmektedir. Vekil konumunda ise bu ücretler daha fazla da artabilmektedir.

DAHA DETAYLI MALUMAT İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER

- İlgili Öğretim Kurumları,- Türkiye mesele Kuruluşu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,- İçerisinde Meslek Danışma Merkezi bulunmakta olan Türkiye maslahat Kurumu İl ve Şube Müdürlükleri.

Leave a Reply