Çocuklara Makas Eğitimi

ÖĞRENME SÜRECİ 2

Eğitici çocuklara numune olarak ;başparmağını makasın bir gözüne öteki parmağını da başka gözüne sokarak ağzı aç,ağzı kapa hamlelerini yapar. Sonra veletlere makasları yayarak benzer hareketleri yerine getirmelerini sağlar.


Öğretmen ya bir kartpostalı veya çember şeklini çocuğun gözünün önünde tutarak makasın ağzıyla kağıttan nasıl taraflar alacağını belirtir. Bu mesafede birçok kıyaslamada yapılabilir makas acıkmış hadi karnını doyuralım ağzı aç,hamm,ağzı kapa…bu işlemde çocuğun makas tuttuğu kolun dirseğinin havaya kalkmamasına özen gösterilmelidir.

KAVRAMA SÜRECİ 4

Bu aşamadaki kastımız şeritlerden ufak taraflar kesebilmektir. Bundan dolayı 1 el ile makası açın, öbür el ile de kesilmeye benzeyen mahâlde kağıttan ayrılmış şeridi tutun, makasın ağzını açın ve kesin. Çocukların bunları yapmasına fırsat tanıyın.

KAVRAMA SÜRECİ beş

AMAÇ:Kalın çizgiler kesme: Öğretmen amaca mütenasip iş sayfasını belirler. Çalışma sayfasındaki çizgiler makasın kesme yerinden yüksek olmamalı ve çocuk 1 kezde kesebilmelidir. Öğretmen çocuğa model olaraktan yönergeler sağlar;makasın ağzını aç,kesmeye başla,keserken kalın çizgide dur…Bu çalışmada mühim olan tam çizgilerin üstünden kesiyor olabilmek değil çocuğun kalın bitiş çizgisinde durabilmesidir.

KAVRAMA SÜRECİ altı

GAYE: Yassı 1 çizgi yukarısından büyük şeritler kesme: bu çalışma için öğretmen 6cm genişliğinde yirmi veya 30cm uzunluğunda kağıtlar hazırlayabilir. Ayarlanan kağıtların kusursuz orta kısmına kalınca bir hat çizer ve yakışır yönergelerle çalışmasını devam ettirir. makasın ağzını aç ve tam kapatmadan çizgi üzerinde sonuna varana kadar kes.

KAVRAMA AŞAMASI yedi

AMAÇ: Dikdörtgen kesme: bu çalışma için kalınca 1 kağıdın orta kısmına 1 dik dörtgen çizilir. Öğretmen, veletlere kesmeye nerden başlanacağını gösterir. Köşeleri kesme aşamasına fazla itibar verilmez (bu aşama sonra öğretilecektir). Kesme aşaması köşeye gelindiğinde ordan dönülmeyerek kağıdın sonuna kadar meydana getirilir.

KAVRAMA SÜRECİ sekiz

AMAÇ: Eğik çizgi üstünden kesme: Bu çalışma için üzerinde eğik çizgilerin bulunduğu herhangi bir kartpostal yahut üzerinde eğik çizgilerin bulunduğu 1 çalışma sayfası istifade edilebilir yahut aşağıdaki resimden 1 çıktı alın. çocuklara bu çalışmayla yap-boz yapabilecekleri de denilebilir. Bu evrede makas değil, kesilecek çizgi yassı olaraktan makasın ilerisinde kalır. önce dış çizgiler,sonra eğik çizgiler kesilir.

BELLEME (ÖĞRENME) SÜRECİ 9

AMAÇ: Dış çizgiden içeriye hakiki kesebilme: bu çalışma için öğretmen evvelden bir numune hazırlayarak çocukların zihninde birşeyler oluşmasını sağlar. Bu çalışmada çocuklarla beraber hareket edilir. evvel dik dörtgen biçilir daha sonra kalın çizgiden ince çizgilere dek kesilir. Çocuklar kesme yöntemine başlayınca öğretmen ke ke ke en bitiminde da kes diyebilir ki çocuklar çizginin sonunda zamanında dursun.

ÖĞRENME SÜRECİ on

GAYE:Köşe kesme: Bunun için evlatlara dört köşe,dikdörtgen vb. köşeli şekiller önceden çizilip verilebilir. Çocuklar önce kareleri hat yüzünden değil kabaca dışından kesebilirler. Köşelerde kağıt makasın önüne yassı olarak ulaşana kadar çevrilir ve bir sonraki kenera kadar biçilir (Çocuklar genelde kağıt vaziyetine makası çevirirler)

KAVRAMA SÜRECİ 9

GAYE: Keskin olmayan köşeyi kesme: Öğretmen bu süreçte kartpostal vb. 1 çalışma yapma olanağı yakalayabilir böylece süreç bitiminde meydana 1 ürün çıkmış olur. Eğik hat çocuklarla kenera dek kesilebilir,peşinden kağıt yatay hat makasın önüne ulaşana dek çevrilir ve kesmeye devam edilir. Bu mesafede kesmeye ne tür taraftan başlanıldığı önemli değil. önemli olan çizgilerin yassı şekilde makasın ilerisinde olmasıdır.

Leave a Reply