Makas Fiyatları

BELLEME (ÖĞRENME) SÜRECİ 2

Hoca veletlere örnek olarak ;başparmağını makasın bir gözüne öbür parmağını da öbür gözüne sokarak ağzı aç,ağzı kapa hamlelerini gerçekleştirir. Sonradan çocuklara makasları vererek aynı manevraları yerine getirmelerini karşılar.


Öğretmen ya bir kartpostalı yahut daire usulünü veletin önünde tutarak makasın ağzıyla kağıttan ne şekilde parçalar alacağını gösterir. Bu arada bi hayli kıyaslamada elde edilebilir makas acıkmış hadi karnını doyuralım ağzı aç,hamm,ağzı kapa…bu aşamada veletin makas tuttuğu kolun dirseğinin kalkmamasına önem verilmelidir.

KAVRAMA SÜRECİ 4

Bu evredeki kastımız şeritlerden küçük parçalar kesebilmektir. Bundan dolayı bir elle makası açın, diğer el ile de kesilmeye yaklaşan sahada kağıttan ayrılmış şeridi tutun, makasın ağzını açın ve mutlak. Çocukların bunları yapmasına şans tanıyın.

ÖĞRENME AŞAMASI 5

AMAÇ:Kalın çizgiler kesme: Öğretmen gayeye mütenasip iş sayfasını hazır eder. Çalışma sayfasındaki çizgiler makasın kesme yerinden büyük olmamalı ve çocuk bir kerede kesebilmelidir. Öğretmen çocuğa model olarak yönergeler verir;makasın ağzını aç,kesmeye başla,keserken kalın çizgide dur…Bu çalışmada mühim olan tam çizgilerin üstünden kesiyor olabilmek değil çocuğun kalın bitiş çizgisinde durabilmesidir.

ÖĞRENME AŞAMASI 6

AMAÇ: Yatay 1 hat üstünden yüksek şeritler kesme: bu iş için öğretmen 6cm genişliğinde yirmi veya 30cm uzunluğunda kağıtlar hazırlayabilir. Ayarlanan kağıtların kusursuz orta tarafına kalınca bir hat çizer ve mütenasip yönergelerle çalışmasını devam ettirir. makasın ağzını aç ve kusursuz kapatmadan hat üzerinde bitimine varana kadar kes.

KAVRAMA SÜRECİ 7

MAKSAT: Dikdörtgen kesme: bu çalışma için kalınca 1 kağıdın orta kısmına 1 dikdörtgen çizilir. Öğretmen, evlatlara kesmeye nerden başlanacağını gösterir. Köşeleri kesme aşamasına fazla itibar verilmez (bu aşama sonra öğretilecektir). Kesme aşaması köşeye gelindiğinde ordan dönülmeyerek kağıdın sonuna kadar üretilir.

BELLEME (ÖĞRENME) SÜRECİ 8

MAKSAT: Eğik hat üstünden kesme: Bu iş için üzerinde eğik çizgilerin var olduğu rastgele bir kartpostal yahut üzerinde eğik çizgilerin olduğu bir iş sayfası kullanılabilir yahut alt taraftaki resimden 1 çıktı alın. evlatlara bu çalışmayla yap-boz yapabilecekleri de söylenebilir. Bu aşamada makas değil, kesilecek hat yatay olarak makasın önünde bulundurulur. evvel dış çizgiler,daha sonra eğik çizgiler kesilir.

KAVRAMA SÜRECİ 9

AMAÇ: Dış çizgiden içeriye hakiki kesebilme: bu iş için öğretmen eskiden 1 örnek hazırlayarak çocukların zihninde birşeyler oluşmasını karşılar. Bu çalışmada çocuklarla birlikte hareket edilir. Önce dikdörtgen biçilir daha sonra kalın çizgiden ince çizgilere kadar kesilir. Çocuklar kesme yöntemine başlayınca öğretmen ke ke ke en sonunda da kes diyebilir ki çocuklar çizginin sonunda zamanında dursun.

KAVRAMA SÜRECİ on

AMAÇ:Köşe kesme: Bu sebeple çocuklara dört köşe,dikdörtgen vebenzeri. köşeli şekiller evvelden çizilip verilebilir. Çocuklar evvel kareleri çizgi yüzeyinden değil kabaca dışından kesebilirler. Köşelerde kağıt makasın önüne yassı olaraktan ulaşana kadar çevrilir ve bir sonraki kıyıya kadar biçilir (Çocuklar genellikle kağıt alanına makası çevirirler)

ÖĞRENME AŞAMASI 9

MAKSAT: Keskin olmayan köşeyi kesme: Öğretmen bu süreçte kartpostal vb. 1 çalışma yapma olanağı yakalayabilir böylelikle süreç bitiminde meydana bir malzeme çıkmış olur. Eğik çizgi çocuklarla kenera kadar kesilebilir,peşinden kağıt yatay hat makasın önüne varana dek çevrilir ve kesmeye devam edilir. Bu arada kesmeye hangi kısımdan başlanıldığı mühim değildir. Önemli olan çizgilerin düz şekilde makasın önünde olmasıdır.

Leave a Reply